Regeneracja części samochodowych – czy to się opłaca?

12 grudnia 2019

Turbosprężarka, wtryskiwacze, koło dwumasowe – o tych częściach samochodu słyszał każdy jego właściciel. Każdy też obawia się ich zużycia, bo części te nie należą do najtańszych. Z pomocą przychodzi Reparts – miejsce, w którym bez problemu zregenerujesz te i inne części samochodowe. To zdecydowanie tańsze rozwiązanie niż kupowanie nowych elementów, a do tego też bardziej ekologiczne. Nie musisz też obawiać się, że to strata czasu, bo regeneracja części jest przede wszystkim bezpieczna. W wielu przypadkach taki zabieg pozwala na osiągnięcie początkowych właściwości naprawianej części.

Na początek odpowiemy na pytanie: dlaczego Reparts? To miejsce, w którym wiele lat działalności  przełożyło się na doświadczenie i specjalistyczną wiedzę. Korzystając z ich usług masz pewność, że oddajesz swój samochód w ręce profesjonalistów, którzy bez problemu poradzą sobie ze wszystkimi skomplikowanymi usterkami turbosprężarek i innych części samochodowych. Serwisanci do regeneracji wykorzystują najnowocześniejsze maszyny renomowanych marek znanych na całym świecie. Reparts stosuje wyłącznie dedykowane części zamienne, dzięki czemu daje gwarancję profesjonalnej obsługi i osiągnięcia fabrycznych parametrów.

Turbosprężarka – co to jest?

Wyraz ten na pewno zna każdy kierowca, chociaż nie każdy dokładnie wie, czym właściwie jest ten niezwykle ważny element większości samochodów. Powszechnie zaczęto je stosować już w pierwszej połowie ubiegłego wieku. Trzeba jednak zauważyć, że montowano je wyłącznie w samochodach ciężarowych. Po raz pierwszy w osobowych autach pojawiły się dokładnie w 1973 roku i od tej pory są najpopularniejszym układem doładowania jednostki napędowej. Znajdziesz go w niemal każdym silniku wysokoprężnym, ale też w wielu jednostkach benzynowych. Każda turbosprężarka wykonana jest z najwyższej jakości materiałów, dzięki czemu ich żywotność jest maksymalnie wysoka. Są one odporne na wysokie temperatury, korozję i ścieranie. Kadłuby turbiny zbudowane są z materiału o nazwie Ni-Resist. Korpusy sprężarek zaś to specjalistyczne stopy aluminium. Wałki to specjalistyczny stop stali chromowo-niklowo-wolframowej. Większa dowolność panuje w materiałach używanych na wirniki turbin; najczęściej są to stopy z czystego tytanu, Inconel czy MaRM247. Tajemnicza nazwa brązu B102 zaś wykorzystywana jest na łożyska.

Problemy z turbiną – objawy

Spadek mocy silnika czy dym z rury wydechowej. Do tego również, charakterystyczny gwizd oraz znaczny ubytek oleju, a czasami nawet zapach jego palenia. To podstawowe objawy, które świadczą o problemach z turbodoładowaniem jednostki napędowej. Stwierdzić je może każdy mechanik, ale nie każdy je naprawi. Warto jednak zareagować od razu, bo awaria ta może doprowadzić do znacznie poważniejszych szkód w silniku auta.

Awaria turbosprężarki może mieć kilka różnych powodów. Najpopularniejsze to uszkodzenia, które są następstwem dostania się do wnętrza turbosprężarki drobin czy różnych zanieczyszczeń. Częstą przyczyną jest też złe olejowanie urządzenia czy po prostu jej  wyeksploatowanie. Ta ostatnia dotyczy jednak wyłącznie samochodów, które są bardzo długo eksploatowane.

Od lat polscy kierowcy chętnie wybierają auta wyposażone w doładowanie. Dotyczy to zarówno nowych samochodów, jak i używanych. Dzięki temu mogą liczyć na lepsze osiągi silników wraz z mniejszym zapotrzebowaniem zużycie paliwa.  Na zastosowanie turbosprężarek ma też wpływ wciąż zmieniające się prawo, a dokładniej przepisy związane z ochroną środowiska i emisją zanieczyszczeń. Posiadanie samochodu z turbosprężarką wymaga jednak od właściciela odpowiedniej wiedzy o eksploatacji i ochronie turbo doładowania. Warto o to zadbać, bo szybsze zużycie tej właśnie części, ale też częstsze awarie znacznie przyczyniają się do zwiększenia kosztów utrzymania samochodu. W tym miejscu trzeba jednak podkreślić, że nie da się uniknąć awarii turbo, nawet przy prawidłowej eksploatacji, a jedynie znacząco wydłużyć jej działanie. To element zużywalny, a jego żywotność mieści się z reguły między 100 a 300 tys. km. Oznacza to, że prędzej czy później każdy samochód z turbosprężarką będzie miał ten problem. Nowe części, niezależnie od marki i modelu, są bardzo wysokie. Tu z pomocą przychodzą serwisy takie jak Reparts, w których można profesjonalnie zregenerować turbosprężarkę. To znacznie tańsza opcję, ale równie skuteczna jak wymiana turbiny na nową.

Na czym polega regeneracja turbosprężarek?

Czym właściwie jest regeneracja? To nic innego, jak dokładne oczyszczenie i naprawa przy użyciu wyłącznie nowych części. Wydaje się, że powinno być to proste zadanie, jednak w rzeczywistości jest bardzo skomplikowane. Każda regeneracja rozpoczyna się od szczegółowej diagnostyki oraz oczyszczenia elementów turbiny. Kolejnym krokiem jest piaskowanie. Jeśli w trakcie pracownik zauważy jakiekolwiek uszkodzenia takie elementy turbiny są wymieniane na nowe. Ostatni etap prac jest zarówno najbardziej szczegółowym i wymagających specjalistycznego sprzętu i wiedzy. To wyważenie wolnoobrotowego wałka i koła kompresji, a po złożeniu rdzenia turbiny również wysokoobrotowe doważenie. Ostatnim etapem regeneracji, który wykonuje się po zmontowaniu turbiny, jest jej specjalistyczna regulacja. Podczas każdej regeneracji warto też od razu wymienić elementy eksploatacyjne układu turbodoładowania, czyli uszczelki, pierścienie uszczelniające i łożyska. W ten sposób można odzyskać nawet 100% sprawności turbo! A to oznacza nie tylko powrót mocy jednostki napędowej, ale też bezproblemową jazdę przez kilka kolejnych lat.

Regeneracja wtrysków – czy się opłaca?

Firma Reparts podkreśla, że jej oferta jest skierowana do różnych klientów, dzięki czemu może zaoferować nie tylko regenerację sprężarek , ale też inne usługi. Jedną z nich jest też regeneracja wtrysków. To usterka, która występuje często  w wielu nowoczesnych silnikach. Nie można jej mylić z pompami wtryskowymi, które obecnie są coraz rzadziej stosowane, jednak występują w wielu używanych pojazdach. Skupmy się jednak na regeneracji.

Pierwsze objawy są charakterystyczne i nie trudno je zauważyć. Najpierw mogą wystąpić problemy z rozruchem. Później znacznie spadają osiągi, a auto ma problem z wejściem na wyższe obroty silnika. Silnik pali więcej, dymi, a do tego wydaje metaliczny odgłos podczas pracy. Często też zapala się kontrolka z napisem „Check engine”. Przy lekceważeniu tych objawów w najlepszym wypadku po prostu nie odpalisz samochodu. W najlepszym, bo to uniemożliwi doprowadzenie do dalszych awarii. Diagnozując też problem musisz też liczyć się ze znacznie poważniejszymi usterkami. Możliwości jest wiele: wypalenie tłoków, zatarcie silnika, awaria turbosprężarki, zapchanie filtrów cząsteczek stałych czy zniszczenie pompy wtryskowej. Niezależnie od tego, co się przydarzy, jednego można być pewnym – będzie to sporo kosztowało. W tym przypadku, jak i wspominanej turbosprężarki, również warto poddać wtryskiwacze regeneracji. Oczywiście, przeprowadzonej wyłącznie w profesjonalny sposób.

A to oznacza, że profesjonalny musisz by serwis. Takim jest na pewno Reparts. Fachowcy w nim pracujący każdą regenerację rozpoczną od zdiagnozowania przyczyny usterki. Często bowiem okazuje się, że niezbędna jest nie tylko regeneracja wtrysku, ale też wymiana pompy wtryskowej, wyczyszczenie zbiornika paliwa czy innych elementów układu zasilania. Wszystko to związane jest z możliwością łuszczenia się metalu, który tworzy elementy pompy wtryskowej. To właśnie jego opiłki najczęściej prowadzą do dalszych awarii, w tym wtrysków.

Dokładny przebieg procesu regeneracji wtrysków jest zależny od auta, a dokładniej od jego motoru. W nowszych naprawa układu wtryskowego zawsze jest droższa, bo jest bardziej skomplikowana. Nowoczesne układy składają się nawet z kilkudziesięciu elementów, często mikroskopijnej wielkości. To bardzo precyzyjna i czasochłonna praca. W starszych autach regeneracja polega zazwyczaj na dokładnym wyczyszczeniu części, wymianie rozpylacza i sprawdzenia jej wydajności. Niezależnie od tego, jakie auto posiadasz, zawsze warto postawić na specjalistów, którzy zrobią to z najwyższą precyzją. Tym bardziej, że koszt takiej naprawy będzie znacznie niższy niż wymiana wtrysku na nowy.

Regeneracja kół dwumasowych

Hałas i stukanie pochodzące prosto z silnika. Najmocniejsze – podczas włączania i wyłączania. Na jałowym biegu zaś możesz poczuć drgania i wibracje silnika, które mogą też przenosić się na całe nadwozie. W takiej sytuacji diagnoza jest jedna: awaria koła dwumasowego. To kolejna awaria, która nie tylko uniemożliwi korzystanie z auta, ale też będzie wiązała się ze znacznymi wydatkami.

W przypadku zepsucia się koła dwumasowego również możesz zadbać o własny portfel, ale też wybrać ekologiczne rozwiązanie. Najprościej będzie więc  skorzystać z regeneracji części. Proces ten również będzie polegał a wymianie wszystkich uszkodzonych elementów, które znajdują się wewnątrz koła. Powierzchnie cierne zostają poddane toczeniu oraz szlifowaniu. Ma to na celu wyeliminowanie wszystkich nierówności, które powstały podczas pracy tarczy sprzęgła. Niezbędne jest też dokładne wyważenie koła, bo tylko wtedy będzie ono działało prawidłowo. Pominięcie tego kroku lub niewłaściwe jego wykonanie może mieć bardzo przykre skutki – łącznie z uszkodzeniem silnika, sprzęgła czy skrzyni biegów.

Skorzystaj z Reparts i oszczędzaj!

Jeśli więc potrzebujesz pomocy, najpierw konsultacji, a później również regeneracji części samochodowych – bez obaw możesz zgłosić się do Reparts. Doświadczenie, wykwalifikowana kadra oraz najlepszy sprzęt to gwarancja najwyższej jakości usług. Dzięki temu produkty poddane regeneracji nie odbiegają od nowych części: sprzęgieł, kół dwumasowych, turbosprężarek czy wtryskiwaczy. Na wszystkie te elementy dostaniesz 12 miesięczną gwarancję. Niezależnie od tego, gdzie mieszkasz, Reparts zajmie się Twoim samochodem, a nowe części będziesz mógł odebrać z rąk kuriera już 24 h po ich zamówieniu!  Wystarczy, że wejdziesz na stronę internetową www.reparts.pl, a całą ofertę będziesz miał w zasięgu ręki.

Reparts.pl

ul. Krośnieńska 12a
65-625 Zielona Góra

mBank: 75 1140 2004 0000 3702 7726 7253
+48 535 365 868

[email protected]

www.reparts.pl

1 vote, average: 5,00 out of 51 vote, average: 5,00 out of 51 vote, average: 5,00 out of 51 vote, average: 5,00 out of 51 vote, average: 5,00 out of 5 (1 opinie, średnia opinia: 5,00 z 5)
Musisz być zarejestrowany, aby dodać opinię.
Loading...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podane przez Ciebie podczas zamieszczania komentarza dane osobowe w postaci podpisu (imienia i nazwiska lub identyfikatora internetowego) i adresu e-mail będą przetwarzane przez Administratora Danych Osobowych, którym jest Paweł Duda, prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Projekt Marketing Paweł Duda, dane kontaktowe: https://projektmarketing.pl/kontakt/. Podanie ww. danych osobowych służy umożliwieniu odczytów komentarzy i umożliwieniu udzielania odpowiedzi na komentarze. Dane te będą przetwarzane do momentu cofnięcia zgody. Podstawę przetwarzania stanowi Twoja dobrowolna zgoda. Przysługuje Ci prawo do: żądania dostępu do danych, żądania ich sprostowania, żądania usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz przenoszenia danych. Podanie powyższych danych osobowych jest dobrowolne, ale konieczne do zamieszczenia komentarza. Więcej informacji na temat zasad przetwarzania danych osobowych znajduje się w dokumencie Polityka Prywatności. Zapoznanie się z Polityką Prywatności stanowi Twój obowiązek przed zamieszczeniem komentarza.