Jak skutecznie sprzedawać samochody sprowadzone z zagranicy

28 grudnia 2022

Sprowadzanie samochodów z zagranicy to w branży motoryzacyjnej chleb powszedni. Są to bardzo pożądane samochody na rynku, które często cechują się bardzo dobrym stanem technicznym oraz niewygórowaną ceną. Koszt samochodu to jednak niejedyny czynnik, który wpływa na udaną transakcję sprzedaży auta. Trzeba wiedzieć też, w jaki sposób rozmawiać z klientem oraz jakich technik sprzedażowych użyć, aby transakcja przebiegła uczciwie i pomyślnie dla obu stron.

Sprzedawanie wcale nie jest takie proste

Mogłoby się wydawać, że sprzedawcą jest tak naprawdę każdy. W końcu każdy z nas może mieć jakiś produkt, który za określoną cenę będzie chciał sprzedać. Tak, to prawda. Jednak bycie dobrym sprzedawcą to nie tylko szybkie i okazjonalne transakcje. Dobry sprzedawca musi posiadać m.in. umiejętności rozpoznawania oraz zaspokojenia potrzeb klienta, a także wysoki poziom umiejętności komunikacyjnych. Pomóc w tym mogą certyfikowane kursy online, w których znajdują się cenne informacje na temat nawiązywania kontaktów biznesowych, a także tajniki rozwiewania wątpliwości klientów czy też istotne szczegóły dopinania transakcji.

Przygotuj starannie samochód

Klient kupuje przede wszystkim oczami, więc przed sprzedażą trzeba zadbać o kwestie wizualne sprzedawanego samochodu. Zanim przystąpimy do robienia zdjęć, musimy starannie przygotować pojazd do sesji. Dokładnie umyjmy cały samochód, a jeśli sprowadzone auto było wcześniej użytkowane np. przez właściciela palącego, warto również dokładnie wyprać wnętrze. Nieprzyjemny zapach czy nawet niewielkie plamy na fotelach, mogą odstraszyć nawet najbardziej zapalonego klienta. Niektórzy sprzedawcy biorą sobie jednak kwestie wizualne aż za bardzo do serca i przed sprzedażą auta czyszczą nawet silnik czy też pedały. Nie popadajmy jednak w skrajności, które mogą przedstawić sprzedawany samochód w przerysowanym, wręcz nierealnym stanie. Pamiętajmy, że sprzedajemy auto używane, które powinno posiadać normalne ślady użytkowania.

Pamiętaj o dokumentach

Kupując samochód, najważniejszą sprawą są oczywiście prawidłowo przygotowane dokumenty. W końcu nawet najpiękniejsze auto bez żadnej rysy w okazyjnej cenie będzie miało trudności w znalezieniu swojego nabywcy, jeśli dokumenty będą wzbudzać podejrzenia lub będą niekompletne. Należy zadbać więc o przejrzystą i czystą dokumentację. Nierzadko zdarza się, że handlarze oferują samochód, ale bez kompletu dokumentów lub zapewniają, że odeślą je pocztą w późniejszym terminie. Unikajmy tego typu sytuacji, gdyż sprawiają one, że dana oferta sprzedaży, jak i sam sprzedawca może zostać postrzegany jako nieprofesjonalny lub nawet nieuczciwy. Sprzedając sprowadzone auto z zagranicy, powinno też mieć się na uwadze, że potencjalny klient będzie chciał sprawdzić samochód w Stacji Kontroli Pojazdów. To jak najbardziej normalna sytuacja, że nabywcy chcą sprawdzić przed zakupem stan auta u fachowców. Handlarze powinni bez problemu taką możliwość zapewnić. Wszystkie dokumenty powinny być rzetelnie przygotowane i nie powinny być czynnikiem, które mogą wzbudzać jakiekolwiek wątpliwości u klienta. Jeśli nie mamy pewności, czy posiadamy wszystkie wymagane dokumenty, nic nie stoi na przeszkodzie, aby sprawdzić to na oficjalnej stronie www.gov.pl. Znajdują się tam wszystkie informacje dotyczące m.in. rejestracji samochodu, a także wzory potrzebnych formularzy.

Przygotuj atrakcyjne ogłoszenie

W nowoczesnym handlu umiejętność sprzedaży to nie tylko zdolności interpersonalne, ale także staranne przygotowanie ogłoszeń w internecie. Nie wystarczą dwa średnio oświetlone zdjęcia całego samochodu i trzyzdaniowy opis techniczny. Długość ogłoszenia powinna być zwięzła i zawierać wszystkie ważne informacje dotyczące samochodu — przebieg, cena, garażowanie, dodatkowe wyposażenie, ubezpieczenie, dokumentacja. Zacznijmy jednak od zdjęć, które powinny być wykonane w bardzo dobrej jakości i w korzystnym oświetleniu. W ogłoszeniu powinniśmy zamieścić jak najwięcej zdjęć, na których będzie widoczny faktyczny stan samochodu z różnych perspektyw. Jeśli mamy gotowe już zdjęcia, czas zacząć przygotowywanie opisu. Przede wszystkim zawrzyjmy w nim fakty dotyczące stanu technicznego samochodu. Jeśli auto jest sprawne techniczne, to wyraźnie to zaznaczmy. Jeśli natomiast posiada jakieś mankamenty lub coś nie do końca działa tak jak powinno, również powinniśmy jasno to opisać. Nie jest również żadną tajemnicą, że klienci przykładają dużą wagę do tego, czy w przeszłości dbano o dany samochód. Warto więc w opisie ogłoszenia zawrzeć wszelkie informacje na temat serwisowania samochodu czy też np. regularnej wymianie płynów.

Sprzedajesz? Nie kłam

Chcesz sprzedawać samochody na dłuższą metę? Bądź uczciwy. W obecnych czasach bardzo łatwo zweryfikować kłamstwa dotyczące kupowanego samochodu chociażby na podstawie numeru VIN. Sprawdzenie historii danego auta w internecie zajmuje obecnie zaledwie kilka chwil. Uczciwość w nowoczesnym handlu jest więc bardzo ważna. Jeśli nasza oferta będzie mijała się z  prawdą lub będziemy zatajać istotne fakty w bezpośrednim kontakcie z klientem, to nasz wizerunek może na tym bardzo ucierpieć. Może nie od razu, ale z pewnością w przyszłości. W dobie internetu opinie o handlowcach, firmach czy usługach są bardzo popularne, a nieetyczne zachowania mogą wyjść na jaw szybciej niż myślimy.

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5 (0 opinie, średnia opinia: 0,00 z 5)
Musisz być zarejestrowany, aby dodać opinię.
Loading...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podane przez Ciebie podczas zamieszczania komentarza dane osobowe w postaci podpisu (imienia i nazwiska lub identyfikatora internetowego) i adresu e-mail będą przetwarzane przez Administratora Danych Osobowych, którym jest Paweł Duda, prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Projekt Marketing Paweł Duda, dane kontaktowe: https://projektmarketing.pl/kontakt/. Podanie ww. danych osobowych służy umożliwieniu odczytów komentarzy i umożliwieniu udzielania odpowiedzi na komentarze. Dane te będą przetwarzane do momentu cofnięcia zgody. Podstawę przetwarzania stanowi Twoja dobrowolna zgoda. Przysługuje Ci prawo do: żądania dostępu do danych, żądania ich sprostowania, żądania usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz przenoszenia danych. Podanie powyższych danych osobowych jest dobrowolne, ale konieczne do zamieszczenia komentarza. Więcej informacji na temat zasad przetwarzania danych osobowych znajduje się w dokumencie Polityka Prywatności. Zapoznanie się z Polityką Prywatności stanowi Twój obowiązek przed zamieszczeniem komentarza.