Czy warto sprowadzać zabytkowe auta z USA?

11 września 2018

Sprowadzanie pojazdów z USA stało się coraz bardziej popularne. Fakt ten nie może dziwić. Proces ten może być wyjątkowo opłacalny, a nabywca zyskuje możliwość sprowadzenia rzadkiego pojazdu, który będzie stanowił oryginalny i prestiżowy obraz na europejskich drogach. Czy warto sprowadzać zabytkowe samochody ze Stanów Zjednoczonych Ameryki? Sprawdźmy.

Stare klasyki dla pasjonatów motoryzacji

Klasyczne amerykańskie pojazdy to łakomy kąsek dla europejskich fanów rynku motoryzacyjnego. Zabytkowe samochody z USA jest o wiele łatwiej sprowadzić, pozwalają na uniknięcie konieczności uiszczenia niektórych opłat, ale przede wszystkim są one atrakcyjne wizualnie, a jednocześnie ich ceny nie są wysokie.

Dla przeciętnego Amerykanina, stary, zabytkowy pojazd nie stanowi żadnej wartości. Tamtejszy rynek bardziej cechuje pożądanie za nowinkami technologicznymi.

Tymczasem, wśród europejskich miłośników motoryzacji, klasyki stanowią formę ideału pojazdu mechanicznego. Sprowadzanie takiego auta to szansa na zyskanie pięknego, prestiżowego i oryginalnego samochodu, który w europejskich warunkach będzie zachwycał i budził podziw.

Marki popularnych klasyków i najlepsze zabytki

Amerykańskie klasyki znajdują olbrzymie grono miłośników wśród europejskich fanów motoryzacji. Są to samochody o charakterystycznej linii nadwozia, która zachwyca wyjątkowością i oryginalnością.

Mówiąc o popularnych zabytkach z USA, należy wymienić kilka koronnych modeli, o których wręcz marzą europejscy kierowcy.

Jednym z najbardziej popularnych klasyków jest Ford Mustang z lat sześćdziesiątych.

ford mustang

Miłośnicy pojemnych samochodów na długie wycieczki doceniają tzw. ogórka, który kojarzy się z ruchem hippisowskim.

Mowa oczywiście o Volkswagenie T1 również z lat sześćdziesiątych.

volkswagen t1

Fani sportowego designu celują w Chevrolet Corvette C3, który produkowany był pod koniec lat sześćdziesiątych.

Z kolei miłośnicy klasycznego i stonowanego piękna przeglądają rynek w poszukiwaniu Lincoln Continental Mark II, który produkowany był na przełomie na lat sześćdziesiątych i siedemdziesiątych.

lincoln continental

Koszty i opłaty za sprowadzenie klasyka z USA

Sprowadzanie pojazdów zabytkowych jest o wiele bardziej opłacalne niż import samochodów nowych. Za klasyki uznaje się auta co najmniej trzydziestoletnie.

Samochody zabytkowe z USA wystawiane są w stosunkowo niskich cenach, co sprawia, że ich sprowadzanie może stanowić naprawdę dobrą okazję. Ich wartość bowiem na rynku europejskim znacznie wzrasta, ze względu na ich oryginalność i rzadkość.

Sprowadzając klasyka z USA, trzeba będzie liczyć się z opłaceniem transportu, który będzie uwzględniał dowóz do portu, wykupienie kontenerowca, dowóz z portu w Europie do miejsca docelowego. Należy także uiścić prowizję aukcyjną i opłatę dla pośrednika, jeżeli skorzystamy z jego usługi. Prowizja zostanie także naliczona przez bank za przelew za granicę.

Jakie cło i akcyza amerykańskich klasyków?

Sprowadzane samochody z USA obłożone są kosztami cła i akcyzy oraz podatku VAT. Jednak import pojazdów zabytkowych zwolniony jest z konieczności wniesienia tych opłat i pomniejszony VAT, co stanowi dużą oszczędność.

To właśnie jeden z powodów, dla których warto sprowadzać klasyki.

Płać mniejszy VAT!

Nabywca będzie musiał zapłacić podatek VAT. Dobra wiadomość jest jednak taka, że jego stopień będzie o wiele niższy. W przypadku bowiem samochodów zabytkowych wynosi on 9% wartości pojazdu, nie zaś 19% jak ma to miejsce w pozostałych przypadkach.

Mienie przesiedleńcze a VAT

Istnieje także możliwość sprowadzenia pojazdu młodszego niż trzydzieści lat bez konieczności płacenia akcyzy i cła i oraz skorzystania z 9-cio procentowego podatku VAT.

Mowa tu o imporcie na zasadzie mienia przesiedleńczego. Prawo takie zyskują jednak jedynie ci, którzy co najmniej rok legalnie spędzili na terenie Stanów i co najmniej pół roku użytkowali dany pojazd.

Po ściągnięciu auta do Polski, nie można go jednak od razu wystawić na sprzedaż.

5 votes, average: 4,40 out of 55 votes, average: 4,40 out of 55 votes, average: 4,40 out of 55 votes, average: 4,40 out of 55 votes, average: 4,40 out of 5 (5 opinie, średnia opinia: 4,40 z 5)
Musisz być zarejestrowany, aby dodać opinię.
Loading...

1 komentarz - Czy warto sprowadzać zabytkowe auta z USA?

  1. A jak wygląda w przypadku importu klasyka z USA na firme? Czyli tak naprawde płace NETTO a jak bede chciał go sprzedac to kupującemu wystawiam fakture VAT ale ze stawką 9% zamiast 23%? Jak to jest z tym VATem przy dalszej odsprzedaży?

    Pozdrawiam

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podane przez Ciebie podczas zamieszczania komentarza dane osobowe w postaci podpisu (imienia i nazwiska lub identyfikatora internetowego) i adresu e-mail będą przetwarzane przez Administratora Danych Osobowych, którym jest Paweł Duda, prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Projekt Marketing Paweł Duda, dane kontaktowe: https://projektmarketing.pl/kontakt/. Podanie ww. danych osobowych służy umożliwieniu odczytów komentarzy i umożliwieniu udzielania odpowiedzi na komentarze. Dane te będą przetwarzane do momentu cofnięcia zgody. Podstawę przetwarzania stanowi Twoja dobrowolna zgoda. Przysługuje Ci prawo do: żądania dostępu do danych, żądania ich sprostowania, żądania usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz przenoszenia danych. Podanie powyższych danych osobowych jest dobrowolne, ale konieczne do zamieszczenia komentarza. Więcej informacji na temat zasad przetwarzania danych osobowych znajduje się w dokumencie Polityka Prywatności. Zapoznanie się z Polityką Prywatności stanowi Twój obowiązek przed zamieszczeniem komentarza.